نکاتی در مورد تبدیل کارآموزی به شغل تمام وقت

سازمان‌ها و شرکت‌ها همیشه در پروسه استخدامی خودشان و در مورد کارآموزان به دنبال افرادی هستند که انگیزه بالایی داشته باشند و همچنین زرنگ و فعال باشند. کارفرمایان همچنین کارآموزانی را می‌خواهند که بتوانند به خوبی از پس کارها بر بیایند و با شرایط کاری خود را وفق دهند و هم به طور مستقل و هم در یک محیط تیمی کار کنند. به همین دلیل، دانستن راه و روش تبدیل کارآموزی به شغل تمام وقت می‌تواند به شما کمک کند که خیلی سریع بعد از پایان دوره کارآموزی کار تمام وقت خود را شروع کنید.

تبدیل کارآموزی به شغل تمام وقت

طبق اعلام بخش منابع انسانی شرکت‌های بزرگ، آنها برای استخدام افراد به دنبال کارآموزانی می‌روند که در کار خود توانستند بهترین تجربیات را کسب کنند و همچنین مهارت بالایی دارند.

مشاهده فرصت شغلی
آخرین فرصت‌های شغلی در شرکت‌های معتبر را در سایت کاردیکس مشاهده کنید.

اگر شما نیز جزء افرادی هستید که تازه کارآموزی را آغاز کردید، این نکات را به خاطر داشته باشید تا بعد از دوره کارآموزی راحت‌تر بتوانید در شرکتی استخدام شوید و کار تمام وقت داشته باشید.

1- با هرکسی که ملاقات می‌کنید گپ و گفت داشته باشید

برای موفق بودن در کاریابی، به داشتن روابط عمومی بسیار بالا نیازمند هستید. سرپرستان و همكاران شما در شرکت‌ها ممكن است درگیر پروژه‌ها و کارهای دیگر باشند و از ورود افراد تازه به عنوان کارآموز به شرکت باخبر نشوند. بنابراین در معرفی خود به افراد جدید ابتکار عمل داشته باشید و نسبت به هرکسی که ملاقات می‌کنید، از سرایدار گرفته تا مدیرعامل، رفتاری مثبت و دوستانه از خود نشان دهید.

2- تحقیقات خود را انجام دهید

در مورد صنایع و شرکت‌ها تحقیق کنید و آن را در لیست کارهایی که باید انجام دهید، قرار دهید. وب‌سایت‌ها و پرتال‌های شرکت‌ها بهترین مکان برای به دست آوردن اطلاعات درباره آنها است. شما همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مستقیم سراغ خود شرکت بروید، رزومه بفرستید و درخواست مصاحبه بکنید، با مسئولین منابع انسانی تماس برقرار کنید و یا درباره شرکت از دیگر افراد آگاه سوال کنید و اطلاعات به دست آورید.

3- اهداف شخصی خود را تعیین کنید و خود را مشغول نگه دارید

تبدیل کارآموزی به شغل تمام وقت

اهداف شخصی و آنچه که می‌خواهید در طول دوره کارآموزی خود به دست آورید را، مشخص کنید و از سرپرست خود بخواهید که کارهایی را به شما بسپارد. اگر وظایفی که بر عهده شما گذاشتند را تمام کردید، درخواست کارهای جدید کنید یا به دنبال یادگیری قوانین و خواندن مجلات مرتبط با کار خود بروید. تعیین هدف به ویژه برای کارآموزان بسیار مهم است و به آنها کمک می‌کند تا مهارت‌هایی را بیاموزند، که هر کارفرما در کسب و کار خود به دنبال فردی با آن مهارت‌ها است.

4- مجلات و مقالات مفید بخوانید

خود را در مورد اطلاعات شرکت‌ها به روز نگه دارید و سراغ خواندن مجلاتی بروید که افراد متخصص و حرفه‌ای می‌خوانند. درباره کارفرمای خود، کسب و کار او و رقبایش و به طور کلی اطلاعات مربوط به صنعتی که در آن مشغول کارآموزی هستید، بیشتر بیاموزید.

آیا ترند جدیدی در این صنعت وجود دارد یا در حال حاضر اتفاق مهیجی در این زمینه رخ داده است؟ موفقیت در کارآموزی، نیاز به انگیزه و تمایل واقعی برای یادگیری بیشتر در مورد صنعت دارد. کارآموزان موفق برای یادگیری هر چه بیشتر در کوتاه مدت و تجربه بیشتر در دوران کارآموزی، تمایل و اشتیاق فراوانی از خود نشان می‌دهند.

5- برای انجام برخی کارهای سخت آماده باشید

کارهای کوچکتر معمولا به آسانی انجام می‌شوند، بنابراین تمام تمرکز خود را بر روی کارهای سخت‌تر بگذارید. ممکن است لازم باشد مقداری قهوه درست کنید یا کارهایی برای آرام کردن خود انجام دهید؛ اما اگر درست کردن قهوه و انجام کارهای ذهنی زمان زیادی از شما می‌گیرند، وقت آن است که با فردی در منابع انسانی در مورد اهداف و انتظارات خود از دوره و نکاتی که درباره کارآموزی صحبت کنید.

یکی از راه‌های اجتناب و دوری از این وضعیت، صحبت قبل از کارآموزی و مشخص کردن شرح وظایف است. به یاد داشته باشید که همه مشاغل کارهای سخت نیز دارند و انتخاب شما برای انجام آنها به عنوان عضوی از گروه و درست انجام دادن کارهای توسط شما، باعث به وجود آمدن وجهه‌ای مثبت از شما در میان دیگر افراد سازمان می‌شود.

6- سوال کنید

از وضعیت دانشجویی خود بهره ببرید و در مورد همه آن مواردی که نمی‌دانید، سوال کنیدن آن مواردی آن. کارفرمایان معتقدند دانشجویان و کارآموزانی که سوال می‌کنند، انگیزه بالایی دارند و اشتیاق زیادی برای یادگیری تمام اطلاعات مربوط به صنعت خود دارند.

کارفرمایان از شما به عنوان یک کارآموز، انتظار ندارند که همه چیز را درباره صنعت و کسب و کار آنها بدانید. کارآموزی یک تجربه یادگیری عالی است و هرچه سوال بیشتری بپرسید، بیشتر در مورد شغل و نحوه کار در آن کسب و کار یاد خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید: مسیر شغلی و مراحل حرفه ای پیش روی دانشجویان

7- راهنمایی برای خود پیدا کنید

تبدیل کارآموزی به شغل تمام وقت

از کسانی که آنها را در شرکت تحسین می‌کنید یاد بگیرید و سعی کنید از ابتدای دوره کارآموزی تا پایان آن، ارتباط خود با این افراد گسترش دهید. افراد حرفه‌ای از به اشتراک گذاشتن تخصص خود لذت می‌برند و دوست دارند تا به افراد تازه وارد در شرکت درباره آنچه که می‌دانند، آموزش دهند. راهنمای خوب کسی است که مایل باشد دانش و تخصص خود را با دیگر افراد به اشتراک بگذارد و از دیدن موفقیت او در شرکت لذت ببرد.

ارزیابی رزومه و لینکدین
رزومه و لینکدین شما در هر سطحی از تخصص و سابقه کار باشید، توسط متخصصین ما برای شما ارزیابی و بهینه سازی خواهد شد.

8- حرفه‌ای باشید

سعی کنید در کار خود ظاهر حرفه‌ای خود را حفظ کنید و از درگیر کردن خود با شایعات و حرف‌های درون سازمانی، جلوگیری کنید. در داخل و خارج از شرکت تصویری مثبت و حرفه‌ای از خود درست کنید. نشان دادن حرفه‌ای بودن در شرکت همچنین شامل رفت و آمدها سر موقع، پاسخگو بودن به ایمیل‌ها و تلفن‌ها و همچنین استفاده موثر از زمان می‌شود.

9- روابط حرفه‌ای خود را توسعه دهید

با سرپرستان و همکاران ارتباط برقرار کنید و خود را در جریان ارتباطات اداری قرار دهید. داشتن روابط حرفه‌ای کلید اصلی شروع یک شغل به صورت تمام وقت است. در طول کارآموزی، ساخت یک شبکه از افراد حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا در مورد فرصت‌های جدید اطلاعات کسب کنید و راه‌های پیشرفت در زمینه کاری خود را، پیدا کنید.

10- مشتاق باشید!

در کار، اشتیاق و انگیزه خود را نشان دهید و از افراد تیم بخواهید که در جلسات و کارگاه‌های تخصصی شرکت کنید. کارمندان مشتاق به همکاری موثر تمایل دارند و دوست دارند تأثیر مثبتی بر کل سازمان داشته باشند.

اگر پس از پایان دوره کارآموزی به دنبال استخدام به عنوان کارمند تمام وقت هستید و در صدد تبدیل کارآموزی به شغل تمام وقت هستید در مدت زمان کوتاهی که دارید، باید تأثیر مثبتی روی همکاران و سرپرستان خود بگذارید و خود را به عنوان فردی مشتاق در سازمان نشان دهید.

در بازار کار رقابتی امروز، یک دوره کارآموزی می‌تواند شما را از سایر متقاضیان کار متمایز کند. این امر به ویژه برای دانشجویان و افرادی که سابقه کمی در بازار کار دارند بسیار صدق می‌کند و به آنها کمک می‌کند، که برای استخدام تجربه کسب کنند.

به یاد داشته باشید که سابقه کارآموزی خود را هنگام نوشتن رزومه حذف نکنید. به جای پنهان کردن آنها، می‌توانید از تجارب کارآموزی در رزومه بگویید و از جزئیات آن کمی در رزومه بگویید.

چه زمان کارآموزی را در رزومه خود بگنجانید؟

تبدیل کارآموزی به شغل تمام وقت

زمانی که برای شغلی درخواست می‌دهید که با زمینه آن با زمینه کارآموزی شما یکسان است، باید آن را در رزومه بیاورید. این امر به ویژه زمانی اهمیت پیدا می‌کند که دانشجویی خود را تازه تمام کردید و به دنبال کار هستید. دوره‌های کارآموزی تجربه‌ای برای شما در بازار کار به وجود می‌آورند، بنابراین برای نشان دادن مهارت‌ها و توانایی‌های خود حتماً آنها را در رزومه بگنجانید و نشان دهید چرا رزومه مهم است.

هنگام تغییر شغل نیز، باید دوره‌های کارآموزی را در رزومه بگنجانید. گرچه ممکن است سال‌ها تجربه کاری داشته باشید، اما این سوابق کاری ممکن است مربوط به شغل جدید شما نباشد. هر دوره کارآموزی که شما را در شغل جدید برجسته‌تر می‌کند، در رزومه خود بیاورید.

دوره کارآموزی را در کدام قسمت از رزومه قرار دهیم؟

بخش تجربه کارآموزی در رزومه: از آنجایی که دوره‌های کارآموزی به عنوان بخشی از سابقه کاری شما محسوب می‌شوند، شما باید دوره کارورزی خود را در قسمت “تجربه کاری” یا “سابقه کار” رزومه خود، همراه با مشاغل دیگر که در آنها سابقه کاری دارید، قرار دهید.

بخش کارآموزی: اگر چندین دوره کارآموزی دارید، می‌توانید یک قسمت جداگانه به اسم “کارآموزی” به رزومه خود اضافه کنید. این قسمت را در کنار بخش سوابق کاری قرار دهید. اگر دوره‌های کارآموزی شما به ویژه مربوط به شغل مورد نظر شماست، بخش “کارآموزی” را در رزومه بالاتر از بخش سوابق کاری قرار دهید.

باز هم می‌گوییم، دوره‌های کارآموزی به اندازه سوابق کاری مهم هستند، بنابراین برای تبدیل کارآموزی به شغل تمام وقت، باید آن را بسیار مهم جلوه دهید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.