چگونه تجربیات کارآموزی را در رزومه عنوان کنید؟

اگر یک دانشجو، تازه فارغ التحصیل یا در حال عوض کردن زمینه کاری تان هستید که تجربه کمی در شغل جدیدتان دارید، در بازار رقابتی فعلی، یک دوره کارآموزی مرتبط در رزومه، شما رو از بقیه هم رده هاتون در یک پست سازمانی بسیار متمایز خواهد کرد. تجربه کارآموزی را در صدر رزومه خود عنوان کنید و درباره جزئیات آن و کارهایی که انجام دادید و یاد گرفتید به خوبی توضیح دهید.

چه زمانی دوره کارآموزی را در رزومه خود بیان کنید؟

زمانی در رزومه خود از دوره کار آموزی تان حرف بزنید که این دوره مرتبط با شغلی که اپلای می کنید باشد. دوره کارآموزی یکی از اساسی ترین تجربیات حرفه ای شما را برایتان رقم خواهد  زد و می تواند بیان گر مهارت و توانایی شما باشد. ممکن است شما تجربه زیادی در یک فیلد مشخص داشت باشید اما به تازگی فیلد کاری تان را عوض کرده اید، بنابراین دوره کارآموزی که در زمینه کاری جدیدتان گذرانده اید را حتما در رزومه خود بیاورید.

مشاهده فرصت شغلی
آخرین فرصت‌های شغلی در شرکت‌های معتبر را در سایت کاردیکس مشاهده کنید.

چه زمانی از دوره کارآموزی در رزومه صحبت نکنید؟

می توانید زمانی که در یک زمینه کاری به خوبی متخصص شدید و حداقل 5 سال سابقه کاری حرفه ای بدست آوردید و حداقل 3 شغل مختلف در این فیلد خاص رو تجربه کردید، در رزومه از کارآموزی های دوران دانشجویی صحبت نکنید و به سوابق حرفه ای تر خود اشاره کنید، اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر در یک شرکت یا استارتاپ موفق و برند تجربه کارآموزی داشته اید، حتما این مورد رو در هر سطحی از تخصص که هستید در رزومه خود عنوان کنید.

تجربه کارآموزی را در کدام قسمت رزومه قرار دهیم؟

با توجه به اینکه دوره کارآموزی تجربه بسیار موثری را در مسیر حرفه ای ایجاد خواهد کرد، حتما این موارد را در قسمت تجربیات کاری در کنار سایر سوابق کاری حرفه ای خود عنوان کنید

تمام دوره های کارآموزی که گذرانده اید و مرتبط با فیلد کاری فعلی تان هست به صورت مجزا و بالاتر از سوابق کاری تان لیست کنید.

به هیچ وجه دوره های کارآموزی گذرانده شده را در پایین رزومه یا در قسمت سوابق تحصیلی قرار ندهید چرا که ارزشی که به رزومه شما می دهد دقیقا به اندازه سوابق کاری حرفه ای تان می باشد.

تجربیات کارآموزی را  به چه شکل عنوان کنیم؟

در قسمت عنوان دوره حتما عنوان کارآموزی را کنار کلمه کارآموزی  بیاورید و تنها به کلمه کارآموزی بسنده نکنید به عنوان مثال بنویسید کارآموز توسعه دهنده رابط کاربری به جای کلمه کارآموز به تنهایی.

سعی کنید به صورت موردی کارهایی که در دوره کارآموزی انجام می دادید در قسمت توضیحات بیاورید و در مقابل توضیحات بیشتر را ارائه کنید.  برای مثال اگر برای شغل کارشناس تولید محتوا رزومه میفرستید، در رزومه خود به کلیه کارهایی که در این زمینه انجام داده اید اشاره کنید، از جمله جلسات طوفان فکری، مطالعه مقالات و وبلاگ های مرتبط و همه موارد از این دست رو از قلم نندازید. اما نیازی نیست به فعالیت های غیر مرتبطی که در این دوره انجام دادید خیلی اشاره کنید در همین حد که فعال بودن خودتون رو نشون بدید کافی هست.

اگر به خوبی نمی دانید که باید به چه مواردی از تجربه کارآموزی تان اشاره کنید با لیست کردن این فعالیت ها شروع کنید، برای مثال تمام مواردی که در هر دوره کارآموزی شرکت کرده اید را به صورت عنوان لیست کنید و کنار لیست موارد مورد نیاز شغلی که می خواهید برای آن اپلای کنید  قرار دهید و دور موارد مرتبط خط بکشید تا در رزومه خود بیاورید.

مورد مهم بعدی این است که از سرپرست خود در دوره کارآموزی کمک بخواهید تا در مورد مهارت ها و تجربیات تاثیر گذار در صنعت مورد نظر، شما را راهنمایی کند تا با یک ادبیات موثر در رزومه به تجربیاتتان اشاره کنید.

ارزیابی رزومه و لینکدین
رزومه و لینکدین شما در هر سطحی از تخصص و سابقه کار باشید، توسط متخصصین ما برای شما ارزیابی و بهینه سازی خواهد شد.

در زیر یک مثال از آوردن 2 تجربه کارآموزی در رزومه آورده شده است:

 

تجربیات کاری:

ایران تلنت (irantalent.com)

تهران، ایران

دوره کارآموزی دیجیتا ل مارکتینگ

تیر 97 – دی 97

  • ثبت گزارش فعالیت های مارکتینگ به صورت روزانه
  • انتشار محتواهای تولید شده در شبکه های اجتماعی
  • پشتیبانی شبکه های اجتماعی

تلنت کوچ (TalentCoach.ir)

تهران – ایران

دوره کارآموزی تولید محتوا

دی 97 – تیر 98

  • شرکت در جلسات طوفان ذهنی هفتگی
  • نوشتن هفته ای یک مقاله برای وبلاگ
  • بررسی شبکه های اجتماعی مرتبط برای ایده گرفتن درمورد محتوای جذاب و کمک به تیم تولید محتوا برای کمپین های شبکه اجتماعی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.