نکاتی که به شما کمک می‌کنند تا سریع‌تر استخدام شوید

هر کدام از ما سال‌های سال زمان صرف می‌کنیم که تا به شغل مناسبی برسیم. برخی این زمان را در درس خواندن صرف می‌کنند و برخی دیگر نیز از همان ابتدا به دنبال یادگیری مهارت می‌روند. در نهایت فکر می‌کنید که چه تعداد از انسان‌ها هستند که می‌توانند بدون دردسر خاصی شغل مورد نظرشان را پیدا کنند؟ حتما شما هم اطرافتان آدم‌هایی را می‌بینید که مدت‌ها تلاش می‌کنند و برای شرکت‌های مختلف رزومه ارسال می‌کنند، اما آب از آب تکان نمی‌خورد. تازه این ماجرا برای کسانی هست که سطح علمی و مهارت تخصصی قابل قبولی هم دارند.

چاره چیست؟ به نظر شما کجای کار ایراد دارد که این افراد نمی‌توانند در شرکت مورد علاقه‌شان استخدام شوند؟ در این مطلب قصد داریم به 5 مورد از مهم‌ترین نکاتی که برای استخدام سریع در هر شغلی باید دارا باشید، بپردازیم. با ما همراه باشید.

مشاهده فرصت شغلی
آخرین فرصت‌های شغلی در شرکت‌های معتبر را در سایت کاردیکس مشاهده کنید.

مهارت حل مسئله؛ کلید استخدام فوری

شرکت‌ها با انبوهی از مسائل و مشکلات مواجه هستند که مانع از دستیابی آن‌ها به اهدافشان می‌شوند. در یک مطالعه آماری که در سال 2020 میلادی بین تعدادی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها و کسب و کارها از سراسر دنیا صورت گرفت، نکته بسیار مهمی به دست آمده است. در این مطالعه از مدیران شرکت‌ها خواسته شد که مهم‌ترین مهارت مورد نیاز شرکت خود را تعیین کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید مهارت حل مسئله در با اکثریت قاطع در صدر نیازهای شرکت‌ها قرار داشت.

واقعیت قضیه نیز همین است. امروز بسیاری از کارها در شرکت‌ها به‌صورت سیستمی مدیریت می‌شود. از آن طرف ربات‌ها نیز به‌سرعت در حال وارد شدن به خطوط تولید هستند. پس این وسط ما آدم‌ها اگر کلاهمان را محکم نگیریم، احتمالا تا چند سال بعد باید به فکر شغل تازه‌ای باشیم. آن چیزی که حضور انسان‌ها را برای شرکت‌ها ارزشمند می‌کند، توانایی حل مسئله است. کارمندانی که می‌توانند برای برون‌رفت شرکت‌ها از بحران‌ها و چالش‌ها راه‌حل مناسب ارائه دهند، آرزوی مدیران هر شرکتی هستند.

نکاتی برای استخدام سریع

برخورداری از تخصص عملیاتی در کنار دانش تئوری

وقتی به رزومه تعدادی از متقاضیان مشاغل نگاه می‌کنید، با لیست بلند بالایی از مقالات علمی پژوهشی مواجه می‌شوید که در ژورنال‌های مختلف به چاپ رسیده است. اما وقتی در عمل در مصاحبه کاری قصد سنجیدن عیار همان افراد را دارید، متوجه می‌شوید که هیچ تخصص عملیاتی ندارند. انگار در تمام طول دوره تحصیلی‌شان سر در کتاب داشته‌اند و هیچ کاری به جز فعالیت‌های تئوری و آکادمیک انجام نداده‌اند.

شاید دو دهه قبل چنین افرادی در شرکت‌ها خیلی مورد استقبال قرار می‌گرفتند؛ اما در حال حاضر شرکت‌ها کاملا تغییر رویه داده‌اند. همین اتفاق است که باعث می‌شود یک شرکت از یک تکنسین که عمری با کار عملی تجربه اندوخته است، استقبال کند ولی هیچ رغبتی به استخدام یک مهندس با کوله‌باری از مقالات علمی و نمره‌های بالا در طول دوران تحصیل ندارند. چون این مهندس کار عملی نکرده است ولی آن تکنسین در بین ماشین‌آلات صنعتی استخوان ترکانده است. بنابراین در کنار دانش آکادمیک به دنبال مهارت تخصصی نیز باشید تا بتوانید دست برتر را برای استخدام داشته باشید.

روابط عمومی قوی؛ نیاز دیروز، امروز و فردای شرکت‌ها

حتی اگر قرار است به‌عنوان یک مسئول بایگانی در زیرزمین یک شرکت هم مشغول به کار شوید، باز هم روابط عمومی قوی، برای شما فوق‌العاده گره‌گشا خواهد بود. مهارت‌های ارتباطی که از مهم‌ترین سافت اکسیل‌ها است، از همان لحظه اول نوشتن رزومه خودنمایی می‌کند. تصور کنید که برای ساخت رزومه آنلاین اقدام می‌کنید. لحنی که برای نوشتن رزومه انتخاب می‌کند و اطلاعاتی که در آن درج می‌کنید، اولین تصویری است که کارفرما از شما مشاهده می‌کند. بعد از آن در جلسات مصاحبه حضوری نیز باید به توانایی ارتباطی خود را نشان دهید.

ارزیابی رزومه و لینکدین
رزومه و لینکدین شما در هر سطحی از تخصص و سابقه کار باشید، توسط متخصصین ما برای شما ارزیابی و بهینه سازی خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که تصویری که از شما در ذهن کارفرما نقش می‌بندد، در استخدام شدن یا نشدن شما فوق‌العاده اثرگذار است. با استفاده از روابط عمومی قوی، تصویری را در ذهن کارفرما بسازید که دوستش دارید.

نکاتی برای استخدام سریع

بالا بردن اعتبار و جایگاه فردی

وقتی در یک جامعه زندگی می‌کنید، انسان‌هایی که با آن‌ها نشست و برخاست دارید، در شکل‌گیری موقعیت اجتماعی شما مؤثر هستند. داستان چندان پیچیده نیست. به‌عنوان مثال در نظر بگیرید که شما به‌عنوان فردی که چند سال در یک شرکت معتبر مشغول به کار بوده‌اید در کنار شخص دیگری که هیچ سابقه شغلی نداشته برای یک فرصت کاری رزومه ارسال کنید. شانس کدام‌یک بیشتر است؟ قطعا شما. دلیل این مسئله نیز اعتبار بالای رزومه شما است.

بنابراین باید سعی کنید تا جایی که می‌توانید رزومه خود را معتبر جلوه دهید. برای این کار لازم نیست که مبالغه کنید یا از اطلاعات خلاف واقع استفاده کنید. به فکر شبکه‌سازی باشید و تا می‌توانید در طول دوران تحصیل با آدم‌های معتبری که در دسترس‌تان هستند، ارتباط برقرار کنید. به‌خاطر داشته باشید که هیچ‌کس نمی‌داند شغل مورد نظرش در آینده را چگونه پیدا خواهد کرد. سعی کنید از کنار آدم‌هایی که دور و برتان حضور دارند، به‌سادگی عبور نکنید.

آماده شدن برای روز مصاحبه

نکاتی برای استخدام سریع مبالغه نیست اگر روز مصاحبه شغلی را به‌عنوان روز سرنوشت کاری هر فردی در نظر بگیریم. مصاحبه کاری می‌تواند دروازه‌های شغلی را به روی شما باز کند. به شرط آنکه آداب حضور در مصاحبه را بلد باشید. سعی کنید تجربیات دیگران را از مصاحبه‌های شغلی به‌دقت مطالعه کنید. کتاب‌های راهنمای خوبی نیز در این زمینه نوشته شده است. حتما این کتاب‌ها را هم مطالعه کنید. سعی کنید به روز مصاحبه فکر کنید. تا جایی که می‌توانید درباره مصاحبه اطلاعات جمع کنید. درباره شرکتی که برای آن رزومه ارسال کردید، مطالعه کنید. روز مصاحبه آراسته باشید. به هیچ وجه سعی نکنید که مبالغه کنید. خودتان باشید؛ فقط سعی کنید روی خوب خودتان را به نمایش بگذارید.

کلام پایانی

5 نکته طلایی برای موفقیت در استخدام را با هم مرور کردیم. امروزه شرکت‌ها روی مسئله شناخت شخصیت کارکنان خود نیز بسیار حساس شده‌اند. تست شخصیت‌ شناسی می‌تواند به شما کمک کند که تصویر درستی از ویژگی‌های فردی‌تان داشته باشید. در ادامه برای تقویت نقاط قوت و مدیریت نقاط ضعف نیز می‌توانید بهتر اقدام کنید. به خاطر داشته باشید که شغل رؤیایی فردایتان را باید همین امروز با دستان خودتان بسازید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.