مفهوم برند کارفرمایی چیست؟

هر شرکتی آوازه ای دارد. این آوازه ممکن است به خاطر محصولات،  خدمات، رهبری، عضویت تیمی، سابقه یا هر چیز دیگری در شرکت شما باشد. شهرت شرکت همین طور فراتر می رود و زمانی که مردم تبلیغات و محصولات شما را می بینند به سمت ادراکی خاص-عاطفی، شهودی و ذهنی دست می یابند و با دیگران درباره آن صحبت می کنند که به ان برند کارفرمایی می گویند.

این شهرت به عنوان برند شما شناخته می شود و نیرویی قدرتمند و مرموز است که از از آن چه می فروشید فراتر می رود. شرکت شما همچنین برند دومی مرتبط با برند اولیه دارد که نشان می دهد به عنوان یک شرکت چطور به نظر می رسید، که به آن برند کارفرمایی می گویند که در ذهن و قلب کارکنان قبلی، حاضر و آینده شما حک می شود. در دنیای رقابتی امروز، برند کارفرمایی حیاتی است. بدون آن استخدام و نگهداری بهترین ارکنان به چالشی گران قیمت تبدیل می شود.

شما به کارکنانی با استعداد و رهبری پذیر نیاز دارید تا کسب و کارتان را به جلو ببرید و بهترین راه برای این کار این است که این اثر را به وجود آورید که شرکت شما جای فوق العاده ای برای کار کردن است. همه چیز، از حقوق تا مزایایی که ارائه می کنید تا ساعات شادی را داشته باشید، فرهنگ سازمانی و سایر کارکنان، می تواند اثری را که می خواهید می توانید به متقاضیان القا کند.

همان طور که در همه برندینگ ها اتفاق می افتد، ساختن یک برند کارفرمایی قوی به داستان گویی خوب احتیاج دارد. این موضوع به این بر می گردد که چطور می توانید کاری کنید که سازمان تان به عنوان یک کسب و کار، از پیامی خاص برای جذب فرصت هایی که نیاز دارید استفاده می کند. برند کارفرمایی همچنین زندگی کردن این داستان است. کارکنان راضی بلندترین بلندگوها هستند. به خصوص در عصر شبکه های اجتماعی و بازخوردهایی که کاربران آن می دهند، کارفرمایان همیشه کنترل آوازه شان را برعهده ندارند.

خبر خوب این است که حتی شرکت های کوچک نیز می توانند استراتژی برندیگ شان را برای جذب و استخدام و نگهداری بهترین کارکنان، بهبود بخشند. در ادامه، می خوانید که چطور می توانید برند کارفرمایی تان را به مزیتی رقابتی تبدیل کنید.

برند کارفرمایی چیست؟

برند کارفرمایی شامل تصوری است که  بازار کار از شرکت شما به عنوان کارمندان  آن دارد. برند کارفرمایی هم چنین وعده های شما به کارمندان را در قبال تجربیات، استعدادها، روابط و مهارت هایشان نشان می دهد برند کارفرمایی به سادگی نشان می دهد که چگونه  شرکت تان برای کارجویان بازاریابی می کند. می توانید این کار را با نمایش فرهنگ سازمانی متمایز کننده و منحصر به فردتان انجام دهید و سپس آن ها را بزرگ نمایی کنید تا شرکت خودتان را به عنوان جایی عالی برای کار کردن نشان دهید.

ارزش افزوده کارفرمایی(EVP)چیست؟

ارزش افزوده کارفرمایی شما ماموریت، ارزش ها و فرهنگ سازمان شما می شود و به کارکنان دلیل قدرتمندی می دهد تا برای شما کار کنند. برند کارفرمایی هرچیزی است که شرکت شما در قبلا مهارت ها و تجاربی که کارکنان با خود می آورند، به عنوان کارفرما ارائه می کند. یک سازمان از ارزش افزوده کارفرمایی که به خوبی طراحی شده باشد سود می برد. یک ارزش افزوده کارفرمایی قوی می تواند بهترین افراد را جذب کند و نگه دارد، به اولویت بندی اهداف و برنامه های گسترده شرکت کمک کند (به خصوص در منابع انسانی و برنامه ریزی نیروی کار)، به مشتاق شدن کارمندان کم علاقه منجر شود و هزینه های استخدامی را کاهش دهد. بیشتر از این ها، ارزش افزوده کارفرمایی، به یک برند کارفرمایی قوی منجر می شود.

پیامی که برای برند کارفرمایی خود و ارزش افزوده آن می فرستد نباید در لیستی از مزایایی که ارائه می کنید خلاصه شود، بلکه این ها بخشی غیر قابل انکار از داستان هستند. یک ارزش افزوده کارفرمایی شامل رویکردی کارفرما محور است، زیرا که ارزش افزوده ای است که از طریق کارکنان واقعی کشف، تعریف و آزمایش شده است. قبل از این که بخواهید ارزش افزوده کارفرمایی تان را بسازید، مزایای شرکت تان باید برای کارکنان حاضر به خوبی تثبیت، تعریف و ثابت شده باشد. اگر این گونه نباشد و به دنبال نوسازی این موارد هستید، در نظر بگیرید چه چیزی بر تصمیم شخص برای پذیرفتن پیشنهاد شغلی را که به او می دهید تاثیر گذار است، از جمله موارد زیر می توانند بر تصمیم کارجو تاثیرگذار باشند:

-فرهنگ و ارزش های شرکت

-مکان، امکان شرکت و دسترسی آسان

-پرداخت های کلی

-رشد شغلی

-سبک مدیریت

-استعدادها و کیفیت تیم

-به رسمیت شناخته شدن کارکنان فعلی

-تعادل زندگی کاری یا زمان استراحت

-مزایا، شامل بیمه دندانپزشکی و زمان تعطیلات

-زمان نهار، مراقبت از کودکان و امکان دورکاری

-مزایای غیر پرداختی نظیر کمک هزینه برای خانه یا جا به جایی

-فرصت هایی برای سفر

-فرصت هایی برای خدمات اجتماعی

-امنیت شغلی

ارزش یک برند کارفرمایی قوی چیست؟

سرمایه گذاری نکردن برای برند کارفرمایی هزینه بر است و باید برای آن بودجه در نظر گرفته شود. برای شروع، شرکت هایی با تجربه مثبت برد کارفرمایی که شهرت خوبی در بازار کار دارند، می توانند دو برابر متقاضی کار در شرکت شان را جذب کنند تا شرکت هایی که شهرت منفی دارند.

همچنین، باید به مزایایی که سرمایه گذاری شرکت ها بر کارکنان شان به ارمغان می آورد نیز دقت کرد. زمانی که کاندیداهای قوی مایل هستند برای شما کار کنند، نه تنها هزینه های استخدامی کاهش می یابد، بلکه کاندیداهایی با استعداد و خوب برای استخدام در شرکت شما داوطلب می شوند.

برند کارفرمایی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.