۹ راهکار برای مدیریت نیروهای دورکار

با آغاز پندمی کرونا، شرایط کاری بسیاری از شرکت‌ها دستخوش تغییر شد که در نتیجه‌ی آن، بسیاری از شرکت‌ها تصمیم گرفتند تا دورکاری را به عنوان روش کاری خود انتخاب کنند. دورکاری، نتایج مثبتی را به دنبال داشته که حتی بسیاری از شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند این روش را حتی پس از پایان پندمی نیز ادامه دهند. البته این روش سختی‌هایی نیز دارد و به عنوان یک مدیر باید شرایط مناسب را برای آن ایجاد کنید. تجربه‌های دوران کرونا، نشان می‌دهد که دورکاری روشی است که باید آن را بپذیریم، پس بهتر است که با کمک مشاوران شغلی، بر روی این روش سرمایه‌گذاری کنیم. مدیریت نیروهای دورکار نیازها و ویژگی‌هایی دارد؛ در ادامه برخی توصیه‌های کارآمد برای مدیریت نیروهای دورکار را با شما در میان خواهیم گذاشت.

حواستان به نگرانی‌ها و مشکلات کارمندان باشد!

با گفت‌وگوی مستقیم و نیز مشاهده‌ی غیر مستقیم، وضعیت کارمندانتان را در روبه‌رو شدن با چالش‌ها و نگرانی‌ها بررسی کنید. از هر موقعیتی استفاده کنید تا به کارمندانتان بگویید و نشان دهید که هوای آنها را دارید. برای آنکه بتوانید گفت‌وگوی میان مدیران و کارمندان را تسهیل کنید، می‌توانید از کمک مشاوران شغلی حرفه‌ای و مطمئن استفاده کنید، باید توجه داشته‌باشید که شرایط کنونی، حجم زیادی از نگرانی‌ را برای کارمندان ایجاد می‌کند و در کنار آن تفاوت‌های فضای دورکاری نیازمند تدوین ساختارهای متفاوتی است.

مشاهده فرصت شغلی
آخرین فرصت‌های شغلی در شرکت‌های معتبر را در سایت کاردیکس مشاهده کنید.

کارمندانتان را مجهز کنید!

دورکاری یا به عبارت دیگر کار کردن از منزل، نیازمند ابزار و تکنولوژی است؛ پس مطمئن شوید که کارمندانتان نیازهایشان را در اختیار دارند، نیازهای آنها ممکن است چیزی بیشتر از گوشی موبایل و لپ‌تاپ باشد؛ اپلیکیشن و نرم‌افزارهای مناسب، دوربین مناسب برای برگزاری جلسات مجازی و … از دیگر نیازهایی است که ممکن است کارمندان داشته‌باشند.

در نظر داشته ‌باشید که ابزار تنها نیازمندی افراد نیست، آنها باید خود را با این روش کار و با این نوع جلسات، هماهنگ کنند، حتی شاید آنها نیاز داشته‌ باشند که کار با این نرم‌افزارها را نیز یاد بگیرند. مشاوران شغلی در این مسیر می‌توانند به شما و کارمندانتان برای تطبیق دادن خود با محیط مجازی کمک کنند.

برای برخی افراد، حضور در جلسات مجازی، راحت نیست و برخی ممکن است احساس کنند که نمی‌توانند به اندازه‌ی جلسات حضوری در جلسات مجازی، موثر باشند. همان طور که پیش‌تر اشاره شد، مشاوران شغلی، مثل یک مربی می‌توانند کارمندانتان را برای ارتباط مجازی هدایت کنند.

گفت‌وگو کنید!

یک گفت‌وگوی دو طرفه بین کارمندان و مدیران، باعث می‌شود تا ارتباطی سازنده ایجاد شود. تحقیقات نشان می‌دهد اینکه کارمندان دلیل تصمیمات سازمانی و پیامدهای آن در طول تغییرات بدانند برای موفق شدن این تصمیمات مهم است. دیالوگ دو طرفه میان مدیران و کارمندان، به آنها کمک می‌کند تا چشم‌اندازی مناسبی از نیازهای موجود ایجاد شود. مدیران بهتر است هم به نکات مثبت و هم نکات منفی وضعیت موجود اشاره کنند. حضور یک مشاور آگاه می‌تواند این فرآیند را برای شما تسهیل کند.

ارزیابی رزومه و لینکدین
رزومه و لینکدین شما در هر سطحی از تخصص و سابقه کار باشید، توسط متخصصین ما برای شما ارزیابی و بهینه سازی خواهد شد.

به کارمندانتان اعتماد کنید!

در شرایطی مثل اکنون، شرایطی ناشی از بیماری کرونا، بهترین کاری که به عنوان یک مدیر می‌توانید انجام دهید، این است که بی‌اعتمادی خود را کنار گذاشته و به کارمندانتان اعتماد و اطمینان داشته‌باشید. برای مدیران نیز اینکه نمی‌توانند به طور مستقیم با کارمندان خود در ارتباط باشند، دشوار باشد، اما حواستان باشد که واکنش‌های شما استرس بیشتری به کارمندانتان وارد نکند. بهتر است که به جای درگیر شدن با جزییات، به ساختار و فرآیندهای کاری اطمینان کنید؛ برای ایجاد یک ساختار مناسب برای دورکاری می‌توانید از مشاورین شغلی که تجربه‌ی کاری مرتبط دارند کمک بگیرید.

تقویت ارزش‌های سازمانی

در سال‌های اخیر  بسیاری از شرکت‌ها، ارزش‌هایی تعریف کرده‌اند؛ این ارزش‌ها بیانگر اهمیت دادن به کارمندان، ایجاد تجربیات بهتر و با کیفیت‌تر برای آنها هستند. در زمان دورکاری  و تغییر شرایط کاری نیز همچنان می‌توانید با تقویت و تاکید بر این ارزش‌ها احساس بهتری برای کارمندان خود ایجاد کنید.

شما همچنین می‌توانید با کمک مشاوران شغلی با تجربه، در طول این تغییرات، الگوهای رفتاری مناسب را تعریف کرده و کارمندانتان را به دنبال کردن آنها تشویق کنید.

همراه با مشاوران

برای همراه شدن با تغییرات، باید بتوان آن را به درستی تحلیل و به تناسب آنها برنامه‌ریزی کرد؛ با ایجاد تغییراتی بزرگ مثل دورکاری در سطح گسترده در شرکت، نیازهایی جدیدی نیز برای کارمندان و مدیران ایجاد می‌شود. چه شرکت شما بزرگ باشد و چه کوچک، مشاوران شغلی می‌توانند به شما در جریان این تغییرات کمک کرده و شرایط برای شما تسهیل کنند.

سامانه‌ی تلنت کوچ امکان برگزاری مشاوره‌های آنلاین را فراهم کرده‌است، در این سامانه، افرادی که تجربه‌های بسیاری در شرکت‌های بزرگ دارند حوزه‌های مختلف صنعت، مشاوره می‌دهند، اگر شما نیز با شرایط دورکاری و تغییرات کاری ناشی از شرایط اخیر روبه‌رو هستید، مشاوره‌های شغلی این سامانه، می‌تواند برای شما راهگشا باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.