چگونه از دوران دانشجویی نهایت بهره را ببریم

 

برای کار دانشجویی سعی کنید در همایش ها و سمینار های مرتبط با رشته تان شرکت کنید.

به لطف اینترنت خیلی راحت می توانید خیلی راحت رویداد های رایگان و غیر رایگان مرتبط با رشته خودتان را پیدا کنیدو در این رویداد های شرکت کنید از جمله مزایای شرکت در این رویداد ها:

آشنایی با افراد هم مسیر با شما

در این رویداد ها میتوانید افرادی را ملاقات کنید که دغدغه های مشترک با شما دارند. می توانید از تجربیات این افراد استفاده کنید و مشکلات احتمالی پیش رو یتان را زود تر بشناسید و مجهز به استقبالشان بروید!

دیدن این افراد انگیزه شما را افزایش می دهد و باعث می شود حس کنید در مسیر رسیدن به اهدافتان تنها نیستید!

استفاده از محتواهای این همایش ها

عموما این همایش ها با اهداف خاصی شکل می گیرد اما در هر صورت محتواهایی در این همایش ها ارائه می شود که می توانید یاد بگیرید و استفاده کنید.

 

همیشه برای کارآموزی داوطلب باشید

با توجه به اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت و توجه شرکت ها و صنایع به این موضوع و تسهیل گری وبسایت هایی همچون تلنت کوچ به راحتی می توانید برای کار دانشجویی و کارآموزی در زمینه مورد علاقه تان اقدام کنید.

حالا چرا کارآموز بودن در این شرکت ها بسیار توصیه می شود:

قابل اعتماد بودن

با توجه به اعلام امادگی از طرف خود این شرکت ها برای پذیرش کارآموز و اهمیت به برند کارفرمایی خیالتان از بابت این موضوع راحت خواهد بود که این سازمان ها بر اهمیت کارآموزی واقف هستند و می توانند ارزش برد بردی را برای شما و خودشان ایجاد کنند.

 

ورود به دنیای حرفه ای

ورود شما به دنیای حرفه ای بسیار حائز اهمیت هست و می تواند آینده حرفه ای شما را تحت تاثیر قرار دهد. پس نوع ورود به زمینه حرفه ای مورد علاقه تان بسیار مهم است.

 

یادگیری مهارت های رفتاری

حرفه ای بودن فقط دانستن نکات فنی و تکنیکی نیست و شما باید مجهز به مهارت های رفتاری نیز باشید که خیلی از این رفتار های را در حین کار دانشجویی و دوره کارآموزی یاد خواهید گرفت از جمله:

  • کار تیمی
  • ارتباط موثر با سایر افراد
  • مدیریت چالش ها
  • مدیریت بحران و استرس
  • برنامه ریزی و زمان بندی

 

منابع انگلیسی را فراموش نکنید

مهارت بسیار مهمی که نباید از یادگیری آن غافل شوید زبان انگلیسی است.

اکثر قریب به اتفاق شرکت ها برای استخدام افراد، تسلط به زبان انگلیسی را یک مهارت بسیار مهم دانسته و افراد با این قابلیت را در الویت قرار می دهند. علاوه بر این شما برای رشد حرفه ای خود نیز بسیار به زبان انگلیسی نیازمند خواهید بود. می توانید بسیاری از نکات جدید زمینه کاری خود و ابزار هایی که با آن ها کار می کنید را از طریق سایت های مرجع که عموما به زبان انگلیسی هستند، یاد بگیرید و استفاده کنید.

 

ارائه های جذاب و تاثیر گذار بسازید

سعی کنید در کلاس های دانشگاه برای تحقیق و ارائه هایی که دارید موضوعاتی که به آن علاقه دارید و دوست دارید آن زمینه کار کنید انتخاب کنید. در نهایت یک ارائه به روز و جذاب در همین خصوص آماده کنید که هم دیگران را تحت تاثیر قرار دهد هم ارزش افزوده خوبی برای شما ایجاد کند.

در خیلی موارد دیده شده این تحقیقات حتی در دوران کاری شما میتواند برایتان قابل استفاده باشد.

از اهمیت روابط غافل نشوید

سعی کنید با اساتید و هم کلاسی ها یتان ارتباط های خوبی بسازید. اشتیاق دانشجویان برای اساتید یک عامل مهم است و می تواند به شما در پیدا کردن درست مسیر شغلی کمک کند.

هم کلاسی هایی که می توانند با شما هم مسیر باشند را پیدا کنید و سعی کنید به صورت تیمی اهدافتان را دنبال کنید. فراموش نکنید هم افزایی که در طی کاره ای تیمی ایجاد می شود بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود.

 

بهترین دوران دانشجویی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.