7 گام برای حرفه ای شدن

1- زود تر از موعد عمل کنید

یاد گرفتن و شروع به کار کردن را به دوره کارآموزی اجباری دانشگاه موکول نکنید و سعی کنید فرصت ها را مرتب دنبال و علایق خود را پیدا کنید و از فرصت های کاری و کارآموزی شرکت ها مطلع باشید. سرچ کردن، آپدیت بودن و بررسی فرصت های شرکت ها را از دوران دانشجویی آغاز کنید.

 

مشاهده فرصت شغلی
آخرین فرصت‌های شغلی در شرکت‌های معتبر را در سایت کاردیکس مشاهده کنید.

2- زمینه های مورد علاقه خود را شناسایی کنید

به یاد داشته باشید که علاقه داشتن به چند حوزه کاری به هیچ وجه نکته منفی محسوب نمیشه و شما با گذراندن دوره کارآموزی در این فیلد ها به راحتی می توانید برای ادامه مسیر حرفه ای خود تصمیم بگیرید. آیا از تماشای ویدئوهای مربوط به اقتصاد و سرمایه گذاری لذت می برید؟ آیا به تاریخ علاقه دارید؟ از تکنولوژی لذت می برید؟ یا عاشق آموزش هستید؟ یک دوره کارآموزی می تواند در شناهتن خودتان به شما کمک بسیاری کند.

 

3- ارتباطات را فراموش نکنید

سعی کنید در طول دوره تحصیل از تجربیات اساتیدتان استفاده کنید و دوستان و آشنایانتان که در هر زمینه کاری تجربه دارند، می توانند راهنمای خوبی برایتان باشد. مشاوره های تحصیلی و افراد شاغل در صنعت مورد علاقه شما به عنوان چراغ راه مسیرتان خواهند بود. درباره منابع مهم، نحوه ارائه مهارت ها در مصاحبه و فرصت های کاری احتمالی در آینده و چگونگی حرفه ای شدن در مسیر کاری تان با این افراد گفتگو یا مکاتبه کنید. در ادامه با یک پیام تشکر ویژه به این افراد، اخلاق حرفه ای خود را نشان دهید.

 

4- از امکانات آنلاین بهره بگیرید

پلتفرمی همچون تلنت کوچ، ایجاد شده است تا شما را برای رسیدن به مسیر شغلی دلخواهتان یاری دهند. سعی کنید به بهترین نحو از این امکانات بهره بگیرید. شما می توانید از مراحل ساخت و ارسال رزومه برای شرکت مورد نظرتان تا مصاحبه آنلاین با این شرکت ها را در این پلتفرم در کمترین زمان انجام دهید.

 

ارزیابی رزومه و لینکدین
رزومه و لینکدین شما در هر سطحی از تخصص و سابقه کار باشید، توسط متخصصین ما برای شما ارزیابی و بهینه سازی خواهد شد.

5- در نمایشگاه آنلاین کار شرکت کنید

 

نمایشگاه آنلاین کار، فارغ از محدودیت های جغرافیایی و با صرفه جویی در زمان شما می تواند به عنوان یک راه اثر بخش به شما کمک کند تا با شرکت های مورد نظرتان مصاحبه کنید و به عنوان کارآموز یا حتی نیروی استخدامی مشغول به کار شوید.

مزایای نمایشگاه آنلاین کار برای متخصصین، دانشجویان و افراد بدون سابقه کاری:

  • مشاهده و بررسی شرکت ها و فرصت های آنها بصورت آنلاین
  • تکمیل رزومه بصورت آنلاین
  • عدم نیاز به حضور فیزیکی در یک مکان خاص
  • اپلای برای فرصت های کاری و کارآموزی بصورت آنلاین
  • انجام مصاحبه ویدئویی بصورت آنلاین در اپلیکیشن تلنت کوچ

 

6- صحبت با کارفرما ها را فراموش نکنید

 

هر مصاحبه ای که شرکت کنید به منزله یک کارگاه آموزی برای شما می باشد از این جهت که بسیاری از دغدغه های شرکت ها و صنایع برای شما مشخص می شود و می توانید مهارت های مورد این نیاز این شرکت ها را به خوبی درک کنید و در راستای این نیازها، مهارت های خود را تقویت کنید.

 

7- به هر قیمتی تجربه کسب کنید

کارآموزی، همانطور که یک پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه است. می تواند یک پل ارتباطی بین شغلی که به آن علاقه ای ندارید و شغل دلخواهتان ایجاد کند. بنابراین ارزش این دوره مهم را فراموش نکنید. شما به راحتی می توانید با بررسی فرصت های کاری و کارآموزی شرکت های مختلف در تلنت کوچ، به اهداف حرفه ای مورد علاقه خود بخواهید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.