راه‌هایی برای پیدا کردن کارآموزان مناسب

برای کسانی که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند، دوره‌های کارآموزی بسیار مهم است، این دوره‌ها در واقع پل ارتباطی دانشگاه با صنعت است و به افراد کمک می‌کند تا از فضای تئوری وارد فضای عملی شوند و واسطه‌ای برای اشتغال دانشجویان است. اما کارآموزی تنها برای تازه فارغ التحصیلان پرفایده نیست، بلکه برای شرکت‌ها نیز مزیت‌های زیادی دارد و به کمک این دوره‌ها و پیدا کردن کارآموزان مناسب، می‌توانند در آینده‌ نیروی کاری آموزش دیده را داشته‌باشند.

چرا استخدام کارآموز برای کارفرمایان مهم است؟

یک دوره‌ی موفق کارآموزی به افراد جذب شده کمک می‌کند تا مثل یک کارمند واقعی در پروژه‌های مختلف شرکت فعالیت کنند و نقش ارزشمندی را ایفا کنند. کارآموزی به شما به عنوان کارفرما فرصت می‌دهد تا توانایی‌ها و عملکرد فرد را پیش از آنکه بخواهید او را به استخدام دائم شرکت درآورید بسنجید.

مشاهده فرصت شغلی
آخرین فرصت‌های شغلی در شرکت‌های معتبر را در سایت کاردیکس مشاهده کنید.

کارآموزان با سوال‌ها و ایده‌های تازه‌ی خود، می‌توانند زاوایای جدیدی از شیوه‌ی کار در شرکت را به شما دهند و حتی به شما کمک کنند تا بتوانید برخی روندهای خود را بهبود ببخشید.

برگزاری دوره‌های کارآموزی موفق، چهره‌ی برند شما را نیز بهبود می‌بخشد؛ تازه فارغ التحصیلان و یا کسانی که فارغ التحصیلی آنها نزدیک است، در دوره‌ی کارآموزی خود با فرهنگ سازمانی شما آشنا خواهند شد و در پایان آنها سفیرانی خواهند شد که هم‌دوره‌های خود را نیز با سازمان شما و مزیت‌های کار کردن در آن آشنا خواهند کرد و به این ترتیب فرصتی برای شما فراهم می‌شود که بتوانید نیروهایی خوب را پیدا و جذب کنید.

چطور یک دوره‌ی کارآموزی موفق برگزار کنید؟

باید برای کارآموزان یک برنامه‌ی مشخص داشته‌باشید، باید بدانید که آنها قرار است که چه کارهایی انجام دهند و پروژه‌های مشخص شده‌ای را به آنها بسپارید، همچنین لازم است آنها را در طول این مسیر، از ابتدا تا انتها، هدایت کنید؛ در این میان بایدها و نبایدهایی نیز وجود دارد که دانستن آنها می‌تواند برایتان راهگشا باشد.

پنج تا شش ماه زمان بدهید!

توجه داشته‌باشید که کارآموزان، مثل کارمندان رسمی، برای هماهنگ شدن با محیط کار و نشان دادن توانایی‌هایشان به زمان و آموزش نیاز دارند. دوره‌های کوتاه کارآموزی، ممکن است فرصت لازم برای نمایش عملکرد و توانایی‌های کارآموزان را به شما ندهد.

عجله نکنید!

روند استخدام افراد برای دوره‌ی کارآموزی، مثل روند استخدام یک کارمند رسمی است و تنها سابقه‌ی کاری در آن لحاظ نمی‌شود؛ پس بهترین کارآموزان را استخدام کنید، افرادی که علاقه و دانش مرتبط و لازم برای فرصت شغلی و برنامه‌ی کارآموزی مورد نظرتان را دارند. انجام مصاحبه و گرفتن آزمون از جمله ابزارهایی است که می‌تواند به شما در ارزیابی متقاضیان کمک کند؛ البته گام اول استفاده از پلتفرم‌های مناسب است، تلنت کوچ یکی از این پلتفرم‌ها است که به دلیل ایجاد ارتباط بین دانشگاه‌ها، برای فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار و نیز کارفرماها، فضای مناسبی را ایجاد می‌کند تا روند پیدا شدن افراد واجد شرایط، تسهیل شود.

ارزیابی رزومه و لینکدین
رزومه و لینکدین شما در هر سطحی از تخصص و سابقه کار باشید، توسط متخصصین ما برای شما ارزیابی و بهینه سازی خواهد شد.

انتظارتان از کارآموزها به اندازه باشد

سعی کنید بین حجم کارها و وظایف و کارآموزان خود، تعادل برقرار کنید، تکالیف بیش از حد، آنها را تحت فشار قرار داده و این اضطراب ممکن است آنها را دچار اشتباه کند. از طرف دیگر، اگر وظایف کاری آنها به قدری کم باشد که احساس کنند در عمل هیچ کاری انجام نمی‌دهند، فضایی آزاردهنده ایجاد شده و دوره‌ی کارآموزی برای شرکت شما نیز بهره‌ای به دنبال نخواهد داشت.

قرار نیست کارآموز همه‌چیز را بداند!

دوره‌ی کارآموزی قرار است به افراد کمک کند تا آنچه به صورت تئوری در دانشگاه آموخته‌اند را به صورت تجربی در محیط کار بسنجند. ممکن است آنها برخی از کارهای روزمره و همیشگی در محیط کار را ندانند،به همین دلیل وقتی کارآموزی را استخدام می‌کنید، زمانی را برای آموزش اختصاص داده و منابع مناسب را در اختیارش قرار دهید.

چگونه برنامه‌ی کارآموزی خود را اعلام و کارآموز مناسب استخدام کنیم؟

شبکه‌های مجازی شما محل خوبی برای اعلام دوره‌های کارآموزی است، اما به تنهایی کافی نیستند. برای یافتن کارآموزان بهترین راه دسترسی به دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان است، اما بدون تردید دسترسی جداگانه به هر دانشگاه و فارغ التحصیلانش برای شما کار سخت و زمان‌گیری خواهد بود؛ تلنت کوچ پلتفرمی است که کار را برایتان آسان کرده، درواقع تلنت کوچ مثل پل ارتباطی دانشگاه با صنعت عمل می‌کند. به عنوان کارفرما شما می‌توانید به صفحه‌ی دانشگاه‌ها در این تلنت کوچ بروید و به این ترتیب هم فرصت‌های کارآموزی خود را در آن قرار دهید و هم با فارغ التحصیلان هر دانشگاه آشنا شوید.

با وجود بستری حرفه‌ای مثل تلنت کوچ هم دانشجویانی که باید دوره‌ی کارآموزی طی کنند می‌توانند به سرعت جذب یک سازمان شوند و هم فارغ‌التحصیلانی که می‌خواهند اولین تجربه‌های کاری خود را به دست آورند. از طرف دیگر کارفرمایان نیز سریع‌تر، راحت‌تر و بهنیه‌تر می‌توانند به افراد بااستعداد دسترسی پیدا کرده و بر روی آموزش نیروی انسانی خود سرمایه‌گذاری کنند.

منبع resources.workable indeed

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.