گفتگوی دانشجویان با مدیران صنایع

 

یکی از فعالیت هایی که امروزه در در کشورهای پیشرفته در راستای برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت انجام می گیرد. برقراری ارتباط مستقیم بین دانشجویان و مدیران صنایع است.

مشاهده فرصت شغلی
آخرین فرصت‌های شغلی در شرکت‌های معتبر را در سایت کاردیکس مشاهده کنید.

این کار به چه شکل انجام می شود؟
دانشگاه ها فضایی را برای این رویداداختصاص می دهند که با اطلاع رسانی به دانشجوها از آن ها دعوت می کنند تا در این رویدادشرکت کرده و با مدیران صنعت گفتگوی رو در رو داشته باشند.

اهداف برگزاری رویداد گفتگوی دانشجویان با مدیران

یکی از معضلات کشورها که در چند سال اخیر رسیدگی های فراوانی داشته است، عدم ارتباط موثر دانشگاه با صنعت است.

سامانه های کارآموزی همچون تلنت کوچ سعی داشته اند تا این فضای خالی را پر کنند و با دسترسی به تعداد بسیار زیادی شرکت معتبر و مذاکره با دانشگاه ها این امکان را فراهم آورده تا دانشجویان بتوانند در کنار محیط آکادمیک با صنعت نیز در ارتباط باشند. در ادامه به اهداف موردی این امر می پردازیم.

 

تسهیل فرآیند آشنایی با شرکت ها

شاید یک دانشجو به راحتی نتواند با مدیران و افراد حرفه ای صنعت مورد علاقه خود گفتگو داشته باشد و یکی از دلایل این امر مشغله فراوان این افراد است. اما این افراد در قالب زمان های مشخص در دانشگاه حضور می یابند که فقط با دانشجوها و دغدغه های آنان آشنا شوند و درباره محیط کار واقعی با آنان گفتگو می کنند.

گفتگو با افراد حرفه ای

این مدیران تجربیات بسیاری در فضای کاری دارند و اطلاعات آنان می تواند برای داشنجویانی که فقط در محیط آکادمیک بوده اند و به صورت تئوری با مطالب آشنا شده اند، بسیار ارزشمند باشد. از طرفی نیازهای صنایع مختلف را برای دانشجویان توضیح می دهند تا بدانند انتظار این شرکت ها دانشجویان چیست.

ارزیابی رزومه و لینکدین
رزومه و لینکدین شما در هر سطحی از تخصص و سابقه کار باشید، توسط متخصصین ما برای شما ارزیابی و بهینه سازی خواهد شد.

امکان استخدام

این رویداد بستر مناسب را برای استخدام افراد مهیا می کند و عموما در این رویداد ها، شرکت ها میز استخدامی هم دارند و بعد از آشنا شدن با فرهنگ سازمانی شرکت مورد نظر و انتظاراتی که از کارجوی مورد نظرشان دارند برای فرصت های شغلی شان اقدام کنند.

برنامه های آینده

احتمالا فضای کاری یکی غیر قابل پیش بینی ترین مواردی است که دانشجویان با آن دست به گریبان هستند. در این رویداد ها عموما مدیران شرکت ها در باره آینده شرکت و صنعت کاریشان بیشتر توضیح می دهند و دانشجویان بع بهترین نحو می توانند آینده صنعت مورد نظر را ترسیم و برای آینده حرفه ای خود برنامه ریزی کنند.

 

تلنت کوچ

یکی از اهداف تلنت کوچ این است که بتوان این رویداد ها را در دانشگاه برگزار کرد.

از جمله رویدادهایی که در این زمینه تلنت کوچ برگزار کرد در دانشگاه امیرکبیر با حضور سه شرکت ایرانسل، نستله و مپصا هست. که سعی بر این دارد برگزاری این رویداد را با فاصله زمانی کمتری نسبت به گذشته انجام دهد.

تلنت کوچ از سال 97 که ایجاد شد تمام تلاش خود را می کند تا بستری را فراهم اورد تا دانشجویان بتوانند به راحتی و به حرفه ای ترین شکل ممکن مسیر حرفه ای آینده خود را ایجاد کنند.

گفتگوی دانشجویان با مدیران صنایع

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.