افرادی که در سنین بالا به موفقیت رسیدند

وقتی به بازیگران، بازرگانان و سایر نوابغ که در سنین جوانی به موفقیت رسیدند نگاهی می‌اندازیم، به این فکر می‌کنیم که ما برای رسیدن به موفقیت چه کردیم و چه قدم‌هایی برداشتیم. اما بدانید که همه افراد از ۲۰ تا ۳۰ سالگی به موفقیت نمی‌رسند و معدود افرادی پیدا می‌شوند که در جوانی موفقیت را تجربه می‌کنند. در این مقاله ۲۰ فرد مشهور را معرفی خواهیم کرد که پس از ۴۰ سالگی به موفقیت دست یافتند و در واقع با داشتن ذهنیت رشد فعل خواستن را صرف کردند و به آنچه خواستند رسیدند.

1. ساموئل جکسون

ستاره مشهور سینما 46 ساله بود که در نقش ژول وینفیلد در فیلم پالپ فیکشن بازی کرد. پیش از آن، جکسون به مدت دو سال با اعتیاد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می‌کرد تا اینکه اولین نقش اصلی خود را در تب جنگل در سال ۱۹۹۱ بدست آورد.

مشاهده فرصت شغلی
آخرین فرصت‌های شغلی در شرکت‌های معتبر را در سایت کاردیکس مشاهده کنید.

2. مارتا استوارت

استوارت سال‌ها در غذاپزی‌ها و کیترینگ‌ها کار کرد، اما نقش او به عنوان “زن خانه‌دار آمریکایی” هیچ وقت دیده نشد، تا اینکه شروع به نوشتن کتاب آشپزی و سایر موارد به خانه‌داری در ۴۰ سالگی کرد.

3. رونالد ریگان

بدیهی است که کار ریگان در حرفه بازیگری موفقیت آمیز بود، اما موفقیت عمده‌ی وی اولین بار هنگامی که در انتخابات ۱۹۶۴ در ۵۳ سالگی سخنرانی معروف خود ” زمانی برای انتخاب” را انجام داد و وارد صحنه سیاسی شد، اتفاق افتاد. او بازیگری و استعداد خود در این زمینه را کنار گذاشت تا به یکی از بزرگترین رؤسای جمهور آمریکا تبدیل شود.

4. هنری فورد

هنری فورد در دوران جوانی به عنوان مهندس، زیر نظر توماس ادیسون کار می‌کرد و در آنجا توانست روش‌های توسعه اتومبیل را یاد بگیرد. او در ۴۰ سالگی بود که شرکت فورد موتور را تأسیس کرد، پنج سال بعد بود که خودروی فورد مدل تی را معرفی کرد.

5. آبراهام لینکلن

لینکلن در ۴۰ سالگی مجلس نمایندگان را ترک کرد و به حرفه وکالت بازگشت و به نظر می‌رسید که کار او در سیاست پایان یافته است. او هفت سال بعد به حزب تازه تأسیس جمهوری‌خواه پیوست و پس از چهار سال به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد.

6. رید هافمن

بنیانگذار تمام وب‌سایت‌هاو و شبکه‌های اجتماعی فردی جوان و نابغه نبوده است. رید هافمن SocialNet.com را در سال ۱۹۹۷ تاسیس کرد، که به نوعی وب‌سایت پیشروی فیس‌بوک بوده است. اما او لینکدین را در سال ۲۰۰۲ و در ۳۵ سالگی تأسیس کرد و سپس سال‌ها کار کرد تا آن را به یک وب‌سایت و شبکه اجتماعی حرفه‌ای و شغلی تبدیل کند. هافمن تنها ۸ سال بعد از راه اندازی لینکدین و عمومی کردن آن، به یک میلیاردر تبدیل شد.

7. لی ارمی

بازی ارمی در نقش گروهبان هارتمن در Full Metal Jacket، اولین نقش اصلی بازیگری وی در سن ۴۳ سالگی بود. ارمی در ابتدا قرار بود مشاور باشد، اما با تحت تأثیر قرار دادن استنلی کوبریک با دانش خود از زندگی یک تفنگدار دریایی، به عنوان بازیگر نقش هارتمن انتخاب شد.

8. ری کراک

کراک در مشاغل مختلفی از جمله پیانیست و یک فروشنده دوره گرد برای یک سازنده میلک شیک کار می‌کرد. سپس در سن ۵۲ سالگی، او با برادران مک دونالد ملاقات کرد و به آنها پیشنهاد داد تا رستوران خود را در سراسر آمریکا گسترش دهند. وقتی او در سال ۱۹۸۴ درگذشت، مک دونالد به مک دونالد امروزی تبدیل شده بود.

9. ریچارد آدامز

در حالی که او برای دولت انگلیس کار می‌کرد و کارمند دولت بود، برای دو دخترش داستانی در مورد یک خرگوش تعریف می‌کرد، که اصرار داشت او را بنویسد. پس از نوشتن آن و دو سال بعد، وی Watership Down را منتشر كرد كه فورا به یکی از کتاب‌های ادبی کلاسیک کودکان تبدیل شد.

10. جک کاور

کاور برای ناسا و IBM کار می‌کرد و سرانجام از دانش علمی خود برای ساخت سلاحی استفاده کرد که بتوان با استفاده از آن جلوی افراد را گرفتن و آنها را نکشت. امروزه، پلیس‌ها در سراسر جهان از Taser یا همان تپانچه برقی او استفاده می‌کنند تا جنایتکاران را بدون خشونت تحت سلطه خود درآورند.

11. موموفوکو آندو

بعد از بهبود شرایط در ژاپن پس از پایان جنگ جهانی دوم، آندو به دنبال راهی برای تهیه نودل سریع و ارزان برای هموطنان فقیر خود بود. در سن ۴۸ سالگی، آندو غذایی فوری به اسم رمان را تولید کرد که دانشجویان دانشگاه را از گرسنگی نجات می‌دهد.

12. آلن ریکمن

ریكمن در اواسط ۲۰ سالگی برای رسیدن به موفقیت، حرفه طراحی گرافیک كار خود را ترك كرد و به بازیگری روی آورد؛ او سال‌ها در تئاتر كار كرد تا اینكه از او خواسته شد در فیلم هارد گروبر نقش هانس را بازی كند.

ارزیابی رزومه و لینکدین
رزومه و لینکدین شما در هر سطحی از تخصص و سابقه کار باشید، توسط متخصصین ما برای شما ارزیابی و بهینه سازی خواهد شد.

13. سام والتون

والتون چندین فروشگاه را اداره کرد و در این کار بارها شکست خورد. اما او از این شکست‌ها درس گرفت و با استفاده از تجربیاتی که در این راه به دست آورد، اولین وال مارت را در ۴۴ سالگی افتتاح کرد و به یکی از ثروتمندترین مردان جهان تبدیل شد. فلسفه‌ی فروشگاه والتون بسیار ساده و آسان بود، خرید عمده و فروش ارزان آنها. امروزه فروشگاه‌های او، از مواد غذایی گرفته تا اسکیت برقی، همه چیز را برای فروش دارد.

14. میگل د سروانتس

سروانتس که به عنوان اولین رمان نویس غربی شناخته می‌شود و نام اولین رمان او Don Quioxte است، اولین کتاب خود را تا ۳۸ سالگی و مشهورترین اثر خود را تا ۵۸ سالگی منتشر نکرد. قبل از آن، او در نیروی دریایی اسپانیا خدمت کرد و سال‌ها تلاش کرد تا کاری پیدا کند که بتواند پشتیبان او باشد تا به نویسندگی خود بپردازد.

15. جولیا چایلد

زنی که غذاهای فرانسوی را به تلویزیون‌های آمریکایی می‌آورد، تا ۳۶ سالگی که برای OSS در فرانسه پس از جنگ کار می‌کرد، غذای فرانسوی نمی‌خورد. اما او با شناخت کامل از غذاهای فرانسوی و دید باز، به مطالعه آشپزی فرانسوی پرداخت تا اینكه با شناخت كافی برای مجری‌گری برنامه تلویزیونی آشپز فرانسوی را در ۵۱ سالگی به دست آورد.

16. “سرهنگ” هارلند سندرز

سندرز در طول زندگی خود شغل‌های عجیب و غریب مختلفی را امتحان کرد و شاهد شکست اولین تلاش خود در راه اندازی یک رستوران مرغ سوخاری بود که در سن ۶۵ سالگی اتفاق افتاد. اما سندرز از چک‌های تأمین اجتماعی خود برای شروع دوباره و راه اندازی مرغ سوخاری کنتاکی استفاده کرد که به موفقیت امروز دست یافت.

17. تیم و نینا زاگات

این دو قطعاً در طول زندگی خود به عنوان دو وکیل همکار موفقیت زیادی به دست آورند. اما پس از تهیه لیستی از رستوران‌هایی محلی که آنها دوست داشتند و یا نداشتند، توانستند کسب و کار تمام وقت خود را از این لیست بسازند. امروزه، لیست Zagat بیش از ۷۰ شهر را شامل می‌شود.

18. چارلز داروین

داروین در ۲۱ سالگی به سفر دریایی بیگل معروف خود رفت، اما مشکلات سلامتی مانع انجام کار طبیعت شناسی او شد. او بالاخره تا ۵۰ سالگی بود کتاب خود در مورد خاستگاه گونه‌ها را منتشر کرد.

19. پیتر مارک روژه

پیتر مارک روژه در طول زندگی خود به داشتن دستور زبان منظم و لیست شده علاقه داشت. هنگامی که در سال ۱۸۴۰ در سن ۶۱ سالگی از کار علمی خود کناره گیری کرد، شروع به تهیه کتابی کرد که کلمات را با تعاریف آنها در یک جا به صورت واحد بیاورد. اولین لغت‌نامه او در سال ۱۸۵۲ منتشر شد.

20. “مادربزرگ” موسی

آنا موزس عاشق گلدوزی بود، اما وقتی انگشتانش در ۷۸ سالگی از کار افتادند، نقاشی را شروع کرد. امروزه از او به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هنرمندان آمریکایی یاد می‌شود از زندگی روستایی آمریکا تعداد بسیار زیادی تابلوی نقاشی دارد.

تغییری که همیشه به دنبال آن بودید را، امروز آغاز کنید

اکنون که وقت و زمان بیشتری در خانه دارید، به فکر تغییر باشید و موفقیت خود را برنامه ریزی کنید. اگر اکنون اقدامی انجام ندهید، این احتمال وجود دارد که هرگز به هدف خود نرسید.

منبع lifehack

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.