5 اثر ذهنیت رشد در پیشرفت کاری شما

برای اینکه از شغل خود به شکل واقعی رضایت داشته باشید، باید یک ذهنیت ثابت داشته باشید که آن را به ذهنیت رشد تبدیل کنید.

این دو ذهنیت می‌توانند به طور قابل توجهی بر زندگی و رضایت شغلی شما تأثیر بگذارند. در این مقاله قصد داریم تا پنج اثر ذهنیت رشد را بیان کنیم که با داشتن آن پیشرفت شغلی خود را رقم خواهید زد.

مشاهده فرصت شغلی
آخرین فرصت‌های شغلی در شرکت‌های معتبر را در سایت کاردیکس مشاهده کنید.

1. ذهنیت رشد منجر به موفقیت بیشتر خواهد شد

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که عقل و استعداد آنها ثابت است و بنابراین، آنها نمی‌توانند کاری برای تغییر آن انجام دهند. به عنوان مثال، آنها فکر می‌کنند که اگر تا امروز نویسنده نبودند، بنابراین هرگز نویسنده نخواهند شد؛ یا اینکه هیچ درکی از فناوری ندارند، بنابراین در کارهایی که به این حوزه ربط دارد ضعف دارند و در برخی مواقع در مشکلات مربوط به فناوری گیر خواهند کرد. این ذهنیت ثابت یک فرضیه غلط در افراد به وجود می‌آورد، که می‌تواند به افکار منفی اجازه دهد که جلوی رشد را بگیرند و همچنین آنها را از هدف گذاری و آرزو کردن دور کند.

ذهنیت رشد به شما این امکان را می‌دهد که به این درک برسید که هوش از بدو تولد کامل نشده است و شما می‌توانید توانایی‌های خود را به مرور زمان و در موقعیت‌های مختلف افزایش دهید. از این طریق است که شما، به درجات بالاتری دست خواهید یافت و بهتر یاد خواهید گرفت؛ در نهایت نیز فرصت‌های شغلی بیشتری پیش روی خود و موقعیت شغلی خود ایجاد خواهید کرد.

 2. دانش قدرت است، بنابراین یادگیری را ادامه دهید

ذهنیت رشد، این ایده را در ذهن شما ایجاد می‌کند که یادگیری باید تا پایان عمر باشد و موضوعی مادام العمر است. انسان به هیچ وجه نمی‌تواند در مورد همه مباحث دنیا آگاهی داشته باشد، بنابراین باید به دنبال یادگیری باشید، آن دوره و کلاسی که همیشه به دنبال آن بودید را پیدا کنید، ثبت نام کنید، مدرکی را که همیشه آرزوی آن را داشتید دریافت کنید و برای پیشرفت در آن زمینه، مهارت‌های خود را ارتقا دهید تا به فردی آگاه در حیطه خود تبدیل شوید. تنها چیزی که می‌تواند شما را متوقف کند و جلوی پیشرفت شما را بگیرد، ذهنیت شماست.

با زیر پا گذاشتن این ذهنیت ثابت، به این نتیجه خواهید رسید که یادگیری مداوم رمز موفقیت در هر کاری و حتی در زندگی است. هرچه بیشتر بدانید، در حرفه خود پیشرفت بیشتری خواهید کرد و رضایت شما از شغل شما افزایش می‌یابد.

3. عادت‌های مثبت خود را گسترش دهید

تفکرات و عادات منفی می‌توانند ناشی از یک ذهنیت ثابت باشند. افرادی که فکر می‌کنند نمی‌توانند از جایگاهی که قرار دارند بالاتر بروند و پیشرفت کنند، افرادی هستند که یک ذهنیت ثابت دارند و غالباً با داشتن این ذهنیت این افکار را به خود تلقین می‌کنند.

ارزیابی رزومه و لینکدین
رزومه و لینکدین شما در هر سطحی از تخصص و سابقه کار باشید، توسط متخصصین ما برای شما ارزیابی و بهینه سازی خواهد شد.

با تغییر ذهنیت ثابت به ذهنیت رشد، می‌توانید آن عادت‌های منفی را کنار بگذارید و عادت‌های مثبتی در خود ایجاد کنید که منجر به موفقیت و پیشرفت شغلی می‌شوند. مغز در طول زندگی توانایی تغییر دارد، بنابراین تغییر روش‌ها و همچنین طرز تفکر به هیچ وجه غیرممکن نیست. در واقع، این یک فرصت عالی برای پذیرفتن نقاط ضعف و پذیرفتن اشتباهات است تا از آنها بیاموزید و درس بگیرید.

4- نتایج موفقیت آمیز به دست آورید

اگر می‌خواهید شغل جدید، ارتقای شغلی یا تنها چالش‌های بیشتر در موقعیت فعلی خود را تجربه کنید، ذهنیت رشد است که به شما کمک می‌کند تا در این مسیرهای جدید کارهای جدید تجربه کنید. البته، همان‌طور که عنوان کردیم یادگیری رمز دستیابی به نتایج موفقیت آمیز است، بنابراین سراغ یادگیری بروید تا مهارت‌های جدیدی را کسب کنید و از اعتماد به نفسی که به دست می‌آورید برای بالا رفتن از نردبان ترقی استفاده کنید.

با ذهنیت رشد می‌توانید اهداف شغلی خود را تعین کنید، دستیابی به آنها را در برنامه‌‌ی خود بگذارید و نتایج موفقیت آمیز رسیدن به اهداف را جشن بگیرید. ذهنیت ثابت امکان تعیین هدف و دستیابی به موفقیت را فراهم نمی‌کند، زیرا شما آگاهانه تصمیم گرفته‌اید که به جای پیشرفت و بهبود مهارت‌ها، دانش و شغل خود، در جا زدن و ثابت ماندن در جایگاه فعلی خود را انتخاب کنید.

ویژگی‌های شخصیتی افراد ثابت نیستند و بنابراین می‌توانیم آنها را تغییر دهیم تا به آنچه که می‌خواهیم دست پیدا کنیم و همچنین به فردی که می‌خواهیم، تبدیل شویم. با این ذهنیت که می‌توانیم متناسب با آنچه آرزو داریم، رشد کنیم و شرایط و خود را تغییر دهیم، واقعاً می‌توانیم به همه چیز دست یابیم زیرا ذهنیت رشد بر پایه چالش بنا شده است. این طرز تفکر مثبت و مثبت اندیشی، شکست را فرصتی برای یادگیری و پیشرفت و نه اثبات درماندگی می‌ماند.

5- خود را از ذهنیت منفی جدا کنید

دیدگاه و تفکری که برای خود و زندگی خود اتخاذ می‌کنید عمیقا بر نحوه زندگی شما تأثیر می‌گذارد. این دیدگاه می‌تواند تعیین کند که آیا شما فردی پرتلاش هستید و آیا برای اهداف و خواسته‌هایی خود ارزش قائل هستید و برای محقق کردن آنها هر چه در توان دارید می‌گذارید یا خیر. این طرز تفکر این توانایی را دارد که نحوه زندگی و یادگیری شما را به طرز چشمگیری تغییر دهد. با مهیا کردن امکان یادگیری مادام العمر و تلاش برای ترقی و بهتر بودن، می‌توانید خود را از منفی بودن و منفی شدن دور کنید و گزینه‌های مثبت‌تری را انتخاب کنید؛ در نهایت این امر باعث می‌شود که در شغل و حرفه خود پیشرفت را مشاهده کنید.

برای دور شدن از تفکرات منفی، با توسعه مهارت‌های شغلی خود و افزایش توانایی‌های خود شروع کنید. با تمرکز بر یادگیری، می‌توانید تغییر ذهنیت خود را سریع مشاهده کنید و به پیشرفت مثبت اندیشی و مهارت‌های جدید خود کمک کنید. یادگیری آنلاین برای شروع کار بسیار خوب است، با افراد حرفه‌ای مشورت کنید و سعی و تلاش کنید تا نکات منفی را از درون خود خارج کنید و موارد مثبت را جایگزین کنید.

افراد با داشتن و اعتقاد به ذهنیت رشد بیشتر به یادگیری مداوم تعهد دارند. آنها می‌دانند که زندگی و یادگیری در کنار هم معنا پیدا می‌کنند، بنابراین آنها به یادگیری ادامه می‌دهند و می‌پذیرند که هیچ‌کس علامه به دنیا نخواهد آمد و یکجا همه چیز را نخواهد دانست؛ آنها به جای فکر کردن‌ها بیهوده، این امکان را برای خود فراهم می‌کنند که مدام آموزش ببینند. یادگیری کامل، به جای یادگیری سریع، تعهد دیگر افرادِ با ذهنیت رشد است. آنها از اشتباهات یاد می‌گیرند، دوباره امتحان می‌کنند و قبول که همه چیز به پروسه و روند آن ربط دارد و نه نتیجه نهایی آن. با این حساب به خوبی یاد بگیرید و دانش خود را افزایش دهید چرا که ذهنیت رشد می‌تواند به شما کمک کند تا در شغل و آینده‌ی شغلی خود پیشرفت کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.