مسیر های یادگیری

مسیر یادگیری حسابداری

علاوه بر مدرک دانشگاهی و همچنین سطح تجربه، برخی مهارت‌ها و دانش کارجویان در حسابداری به واسطه گواهینامه‌هایی که در مسیر یادگیری کسب می‌کنند، مشخص می‌شود. برخی از مهم‌ترین و معتبرترین گواهینامه‌های حسابداری عبارت‌اند از:

گواهینامه حسابدار رسمی جامعه حسابداران رسمی ایران

هیأت تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی، به عنوان صادر کننده این گواهینامه در ایران شناخته می‌شود. با کسب این گواهینامه، فرد دارای صلاحیت اظهار نظر و امضای گزارشات حسابرسی صورت‌های مالی اساسی و تاسیس موسسه حسابرسی می‌شود.

گواهینامه مشاور رسمی مالیاتی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران

هیأت تشخیص صلاحیت جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران، مرجع صدور گواهی است که در وزارت امور اقتصادی و دارایی مستقر است.

گواهینامه تحلیلگر خبره مالی (CFA)

گواهی CFA نشان می‌دهد که فرد، متخصص در مدیریت سرمایه‌گذاری است. کسب این گواهینامه یک فرآیند بسیار پیچیده است که شامل یک امتحان سه مرحله‌ای می‌شود. بازده‌ی گواهینامه‌ی CFA به اندازه‌ای بالا است که واقعا ارزش دارد تا برای دریافت آن زمان بگذارید و حتی سختی بکشید. اگر بازار سهام برای شما جذاب است و دوست دارید تا خود را در این حوزه به چالش بکشید، حتما به دریافت این گواهینامه فکر کنید.

گواهینامه حسابدار خبره مدیریت (CMA)

اگر علاقه‌مند به تقویت مهارت‌های مالی و مدیریتی خود هستید، گواهینامه CMA یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. این گواهینامه به شما این امکان را می‌دهد مهارت‌های خود در مدیریت استراتژیک را توسعه دهید، این فرصت را به شما می‌دهد تا خود را برای کار در سمت‌های مدیریتی مانند مدیر ارشد مالی آماده کنید.

موسسه Institute of Management Accountants این گواهینامه را صادر می‌کند و درباره این گواهینامه می‌گوید:

«گواهینامه CMA می‌تواند «چرا» پشت اعداد و نه فقط «مقدار» آنها را توضیح دهد.»

گواهینامه حسابرس داخلی رسمی (CIA)

برخی از گواهینامه‌ها مانند CMA، راه را برای ورود به بسیاری از مسیرهای شغلی حسابداری باز می‌کنند. برخی برای استفاده خاص‌تر طراحی شده‌اند. اگر می‌خواهید به عنوان حسابرس کار کنید، گواهی حسابرس داخلی می‌تواند اعتبار شما را افزایش دهد. در حالی که بسیاری امتحان این گواهینامه را امتحانی دشوار تلقی می‌کنند، اما با این حال، زمان کمتر و هزینه کمتری نسبت به گواهینامه‌های CPA یا CMA دارد.

گواهینامه برنامه‌ریز خبره مالی (CFP)

گواهینامه CERTIFIED FINANCIAL PLANNER™ یکی از گواهینامه‌های استاندارد در حوزه برنامه‌ریزی مالی است. افرادی که گواهینامه‌ی CFP را دریافت می‌کنند، استانداردهای آموزش و اخلاقی دقیقی را در کار خود رعایت می‌کنند و متعهد می‌شوند که در راستای منافع مشتریان خود قدم بردارند تا آنها را برای فردای امن‌تر آماده کنند.

گواهینامه مشاور خبره مالی (ChFC)

یک مشاور مالی خبره به دنبال دوره‌ای می‌رود که همزمان بتواند تجربه عملی داشته باشد و در کنار آن، تمام آموزش‌های لازم در حوزه مالی را ببیند. مدرک ChFC این گواهینامه است. این گواهینامه شامل موضوعاتی مانند برنامه‌ریزی دارایی و برنامه‌ریزی مزایای کارکنان می‌شود.

گواهینامه مدیر ریسک مالی (FRM)

گواهینامه مدیر ریسک مالی (FRM) از طریق یک دوره حرفه‌ای ارائه می‌شود که صادرکننده آن انجمن جهانی متخصصان ریسک (GARP) است. اعتبار موسسهGARP  در سطح جهان، باعث شده که گواهینامه FRM به عنوان یکی از گواهینامه‌های برتر برای متخصصان ریسک مالی که با بازارهای مالی سروکار دارند، شناخته شود.

گواهینامه مشاور خبره سرمایه‌گذاری (CIC)

اصطلاح مشاور خبره سرمایه گذاری (CIC) به عنوانی اشاره دارد که توسط انجمن مشاوران سرمایه گذاری (IAA) به متخصصان مالی واجد شرایط اعطا می‌شود. برای تبدیل شدن به یک CIC، متقاضیان این دوره باید معیارهای حرفه‌ای خاصی را داشته باشند که از جمله آنها می‌توان به داشتن گواهینامه تحلیلگر مالی خبره (CFA) اشاره کرد.

گواهینامه مشاوره بیمه خبره (CLU)

گواهینامه A Chartered Life Underwriter® (CLU®) به افراد متخصص در امور مالی با دانش بالا در صنعت بیمه عمر و فرآیند پذیره‌نویسی داده می‌شود.

گواهینامه مشاور صندوق سرمایه‌گذاری مشترک (CMFC)

گواهینامه مشاور صندوق سرمایه گذاری مشترک (CMFC)، گواهینامه‌ای است که توسط کالج برنامه‌ریزی مالی (CFP) به متخصصان واجد شرایطی اعطا می‌شود که به عنوان مشاور سرمایه‌گذاری یا مشاور صندوق مشترک کار می‌کنند. افراد دارای گواهینامه CMFC، افرادی متخصص در خدمات مالی و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مشترک هستند.

گواهینامه تحلیلگر خبره سرمایه‌گذاری جایگزین (CAIA)

گواهینامه تحلیلگر خبره سرمایه‌گذاری جایگزین (CAIA) به افرادی داده می‌شود که برای ارزیابی سرمایه‌گذاری‌های جایگزین مانند صندوق‌های پوشش ریسک، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و سهام خصوصی آموزش دیده‌اند.

گواهینامه تحلیلگر خبره تکنیکال (CFTe)

CFTe آزمونی است که توسط IFTA، یک نهاد شناخته شده جهانی، با تمرکز بر صلاحیت حرفه‌ای و بین‌المللی در تحلیل فنی در امور مالی انجام می‌شود. افراد با دریافت این گواهینامه می‌توانند ثابت کنند که درک بالایی از بازار دارند.

تماس با ما

آدرس:تهران، خیابان پاسداران، بوستان ششم، نبش پایدارفرد، پلاک ۱۰۷، طبقه سوم، واحد ۱۲
ایمیل:info@kardix.com
linkedininstagramtelegram
trust
samandehi
کلیه حقوق و اطلاعات مربوط به وب‌سایت متعلق به شرکت نبوغ آفرینان آریا (Iran Talent) می‌باشد.