مسیر های یادگیری تحلیل داده

مسیر یادگیری تحلیل داده

مسیر یادگیری تحلیل داده

برای یادگیری تحلیل داده دو راه پیش روی خود دارید. اول انتخاب دانشگاه و تحصیلات آکادمیک و دیگری آموزش خودآموز و تمرین است. می‌توانید در کنار دانشگاه، سراغ دوره‌های آموزشی معتبر بروید و گواهینامه‌های آنها را دریافت کنید. برخی از مهم‌ترین و معتبرترین گواهینامه‌های تحلیل داده عبارت‌اند از:

گواهینامه حرفه‌ای تجزیه و تحلیل داده گوگل

گواهینامه حرفه‌ای گوگل برای تجزیه و تحلیل داده، یکی از گواهینامه‌های معتبر در این حوزه است که تمام مفاهیم مقدمه‌ای تحلیل داده را در شش ماه ارائه می‌دهد. این دوره به طور خاص برای مبتدیانِ بدون تجربه کار طراحی شده است و به آنها می‌آموزد که چگونه داده‌ها را پاکسازی، تجسم و تجزیه و تحلیل کنند. در کنار این مفاهیم، به متقاضیان نحوه استفاده از صفحات گسترده، برنامه نویسی SQL و R نیز آموزش داده می‌شود.

الزامات: هیچ تجربه قبلی، دانش یا آموزش لازم برای دریافت گواهینامه حرفه‌ای Google's Data Analytics وجود ندارد.

گواهینامه حرفه‌ای تحلیلگر داده IBM

گواهینامه حرفه‌ای تحلیلگر داده IBM طی یک دوره آنلاین ارائه می‌شود، که افرادی که تجربه قبلی در این حوزه ندارند را برای موقعیت‌های شغلی تحلیل داده آماده می‌کند. این دوره تقریبا ۱۱ ماه طول می‌کشد و دانشجویان این دوره در پایتون، SQL، اکسل و IBM Cogno مهارت پیدا می‌کنند.

الزامات: برای دریافت گواهینامه حرفه‌ای تحلیلگر داده IBM نیازی به تجربه قبلی ندارید. درک اولیه‌ی کار با کامپیوتر، ریاضی دبیرستان و تمایل به کار با اعداد، تمام چیزی است که برای شروع نیاز دارید.

گواهینامه مایکروسافت: Power BI Data Analyst Associate

گواهینامه Power BI Data Analyst Associate مایکروسافت، نشان دهنده توانایی دارنده گواهی برای کار با Power BI است. Power BI، نرم افزار مورد استفاده برای تجسم داده‌ها است که در تجزیه و تحلیل و هوش تجاری استفاده می‌شود. این گواهینامه برای افرادی طراحی شده که از قبل درک درستی از فرآیندهای تحلیل و ذخیره‌سازی داده دارند و برای کسانی که به دنبال نشان دادن توانایی‌های تحلیلی خود هستند، گزینه‌ی مناسبی است.

الزامات: برای دریافت گواهینامه Power BI Data Analyst Associate، تنها باید درک درستی از هر دو فرآیند تحلیل و ذخیره‌سازی داده داشته باشید. برای دستیابی به این گواهینامه، باید در آزمون PL-300: Microsoft Power BI Data Analyst نمره قبولی ۷۰۰ کسب کنید.

 گواهینامه تحلیل داده AWS

گواهینامه AWS Data Analytics نشان دهنده توانایی دارنده در طراحی، ساخت و نگهداری راه‌حل‌های تحلیلی با استفاده از خدمات وب آمازون (AWS) است. این گواهینامه برای متخصصان صنعت با پنج سال تجربه کاری طراحی شده و برای این افراد بهترین گزینه است.

الزامات: برای به دست آوردن این گواهینامه، باید در آزمون DAS-01 آمازون شرکت کنید که شامل ۶۵ سؤال چند گزینه‌ای و دو گزینه‌ای است. توصیه آمازون برای شرکت در این آزمون و دوره، حداقل پنج سال سابقه کار حرفه‌ای و کار با فناوری‌های رایج در تجزیه و تحلیل داده و دو سال تجربه عملی کار با خدمات وب آمازون است.

گواهینامه حرفه‌ای تحلیلگر آماری کسب‌وکار SAS

گواهینامه حرفه‌ای تحلیلگر آماری کسب‌وکار SAS، برای تحلیلگران داده طراحی شده است که به دنبال بهبود توانایی‌های خود در مدل‌سازی آماری هستند. این گواهینامه که به صورت آنلاین ارائه می‌شود، برای کسانی طراحی شده که دانش قبلی از برنامه نویسی SAS دارند. مدت زمان تکمیل این دوره و دریافت گواهینامه، سه سال است و دریافت آن نشان دهنده مهارت دارنده در مدل‌سازی و برنامه نویسی برای اهداف تجاری است.

الزامات: این گواهینامه برای کسانی در نظر گرفته شده که از قبل دانش و تجربه‌ی کار با زبان برنامه نویسی SAS را دارند. کسانی که درک درستی از SAS ندارند، ابتدا باید به دنبال دریافت گواهینامه‌های حرفه‌ای در برنامه نویسی SAS باشند.

 گواهینامه CompTIA Data Analytics Plus

گواهینامه CompTIA Data+ برای افزایش مهارت در استخراج داده، تجزیه داده، تجسم و گزارش‌دهی طراحی شده است. این گواهینامه برای کسانی که یک سال و نیم تا دو سال سابقه کار دارند در نظر گرفته شده است و گواهی CompTIA Data+ این شانس را به تازه‌کارها می‌دهد تا مهارت‌های خود را توسعه دهند.

الزامات: برای کسب این گواهینامه، باید در یک آزمون ۹۰ سوالی با حداقل نمره ۶۷۵ در مقیاس ۱۰۰-۹۰۰ قبول شوید. توصیه CompTIA برای شرکت در این آزمون، ۱۸ تا ۲۴ ماه تجربه قبلی در موقعیت شغلیِ تحلیلگر داده است که دانش کافی از پایگاه‌های داده، ابزارهای تحلیلی، آمار و اصول تجسم داده داشته باشند.

تماس با ما

آدرس:تهران، خیابان پاسداران، بوستان ششم، نبش پایدارفرد، پلاک ۱۰۷، طبقه سوم، واحد ۱۲
ایمیل:info@kardix.com
linkedininstagramtelegram
trust
samandehi
کلیه حقوق و اطلاعات مربوط به وب‌سایت متعلق به شرکت نبوغ آفرینان آریا (Iran Talent) می‌باشد.